Malaysia Madani : Tolak tepi titik bengik, kesepaduan mampu ‘nyah’ perpecahan – Mazlan

Statement Sdr Khalid Samad, selaku Pengarah Komunikasi Amanah Nasional tidak disenangi oleh pimpinan UMNO. Adalah menjadi hak UMNO atas apa yang mereka mohon buat DS Najib Tun Razak atas pertimbangan YDPA. Memadailah respon dari YAB PM ketika ditanya oleh pemberita sebelum ini.

Permohonan maaf dari DS Salahudin Ayub, Timbalan Presiden AMANAH kepada Umno adalah jiwa besar tokoh Amanah atas apa kekhilafan sebagai rakan kongsi dalam Kerajaan Perpaduan.

Sejarah panjang sejak zaman PAS hingga Amanah yang membawa perseteruan begitu dahsyat rumpun melayu dengan UMNO tentu begitu pahit. Hikmah dari kebijaksanaan YDPA membawa pembentukan Kerajaab Perpaduan. Tidak tergambar, bilamana Amanah menjadi sebahagian PH yang bersama UMNO BN dalam kerajaan Perpaduan.

Realiti kini, kita sedang membentuk keserasian antara satu sama lain. Ramadhan dan Syawal sedang menyatukan hati hati kita.

Program ziarah menziarahi, rumah terbuka yang dianjur bersama, menerima berbagai undangan adalah manifestasi persefahaman yang sedang dijalin dan menggembirakan akar umbi setelah bermusuh sekian lama.

Hentikan bibit-bibit yang mengguris perasaan. KESEPADUAN TOLAK PERPECAHAN.

Adalah teramat penting, fokus Malaysia Madani dalam kerangka jelas yang dihasratkan YAB PM. Syak wasangka atau prasangka tiada menguntungkan melainkan akan ada pihak yang mengambil kesempatan adu domba demi memecah belahkan kita.

Ambil pendekatan positif. Bina hubungan lebih akrab antara Amanah dengan UMNO. Tolak tepi titik bengik, demi masa hadapan yang lebih bermakna. Inilah Malaysia Baharu yang sama sama kita impikan!

Datuk Mazlan Aliman
AJK Pimpinan Amanah Negeri Johor
Mantan AJK Amanah Nasional
1 Mei 2023

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*