“Hajat ke majlis perkahwinan tak kesampaian…” Van terbabas akibat tayar pecah, warga India maut

Sebuah van jenis Toyota Hiace dipercayai hilang kawalan setelah tayar belakang sebelah kanannya pecah sebelum terbalik di tengah jalan di KM178.8 Lebuh Raya PLUS semalam.

Seorang wanita warga India maut apabila kenderaan dinaiki bersama 8 rakan senegaranya dan seorang pemandu terbabit dalam kemalangan di Lebuh Raya Utara-Selatan (PLUS) arah selatan, semalam.

Noorjahan Mohamed Yacoob, 74, beralamat di Tamil Nadu, dipercayai dalam perjalanan dari Pulau Pinang ke Kuala Lumpur untuk menghadiri majlis perkahwinan, apabila van dinaiki 10 individu itu terbabas di KM178.8 pada kira-kira 6.30 petang.

Ketua Polis Kerian Mazuki Mat berkata, mangsa disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian, manakala lima lagi termasuk pemandu berusia 63 tahun dilaporkan cedera.

Empat lagi penumpang dilaporkan tidak mengalami sebarang kecederaan.

“Hasil siasatan awal mendapati van jenis Toyota Hiace itu dipercayai hilang kawalan akibat tayar belakang sebelah kanan pecah sebelum terbalik di tengah jalan,” katanya, lapor Berita Harian.

“Mayat mangsa kemudian dibawa ke Hospital Parit Buntar untuk bedah siasat. Mangsa yang cedera berumur antara 30 hingga 63 tahun pula dikejarkan ke Hospital Taiping untuk rawatan lanjut.”

Katanya, siasatan lanjut sedang dijalankan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Turut baca

"Hajat ke majlis perkahwinan tak kesampaian..." Van terbabas akibat tayar pecah, warga India maut

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*