‘Setiap malam, sebelum saya tidur, saya maafkan semua musuh saya’

Allahyarham Salahuddin Ayub telah membiasakan diri untuk memaafkan semua orang yang menyakitinya pada setiap malam, kata bekas timbalannya Sim Tze Tzin.

'Setiap malam, sebelum saya tidur, saya maafkan semua musuh saya'
Ahli Parlimen Bayan Baru itu berkata, hal tersebut membolehkan Timbalan Presiden Amanah itu mampu reda dan ceria dalam kehidupannya setiap hari.

Ahli Parlimen Bayan Baru itu berkata timbalan presiden Amanah mengamalkan perkara berkenaan dalam kehidupan sehariannya.

“Sim, kamu tahu kenapa saya reda dan senang hati setiap hari?

“Setiap malam, sebelum saya tidur, saya maafkan semua musuh saya dan orang yang menyakitkan hati saya. Barulah saya tidur.

”Ini ajaran bekas bos saya, Datuk Seri Salahuddin Ayub kepada saya. Beliau begitu baik hati dan peramah,” katanya pada hantaran di Facebook.

Salahuddin meninggal dunia di hospital malam ini, dua hari selepas dia dikejarkan ke hospital berikutan mengalami pendarahan otak.

Menteri perdagangan dalam negeri dan kos sara hidup itu kembali ke rahmatullah pada usia 61 tahun.

Sim sebelum ini merupakan timbalan Salahuddin ketika ahllahyarham menjadi menteri pertanian dan industri asas tani dari 2018 hingga 2020.

Ahli Parlimen Bayan Baru itu berkata dia sempat menziarahi bos lamanya itu di hospital petang tadi dan menangis sepanjang perjalanan pulang dari Alor Setar ke Pulau Pinang.

“My heart was broken (hati saya luluh),” katanya lagi.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*