{VIDEO} Orang ramai dikejutkan dengan kehadiran makhluk hitam yang menakutkan, bila didekati buat semua terkedu

Fenomena alam ialah peristiwa yang t1dak boleh ditiru dan boleh dilihat dengan pandangan kasar. Antara cont0h umum fenomena alam termasuklah l.etusan gunung berapi, cuaca, dan per.epvtan organisma. Sebahagian besar fenomena alam tidak berb.ahaya seperti huj4n.

Fenomena ialah perkara yang luar b1asa dalam kehidupan di dunia dan ia boleh terjadi tanpa diduga dan kelihatan mvstahil dalam pandangan logik manusia.

Laut ialah jasad air masin yang terhvbung antara satu sama lain yang melitupi lebih 70 peratus permukaan Bumi. Per4nan utama laut ialah menstabilkan iklim Bumi, melakukan kitaran air, kabon d4n nitrogen.

Lautan sebenarnya adalah objek yang s4ngat m.isteri dan keindahannya tidak ternilai. Terdapat banyak kajian dar1pada para saintis dunia yang berjaya merungkai m.isteri lautan ini, tetap1 lautan itu terlalu luas dan terdapat banyak lagi m.isteri yang terkandung d1dalamnya.

Terdapat pelbagai fenomena lautan m.ist3ri yang telah dilihat dan dialami sendiri oleh para pelayar dari seluruh dvnia. Pelbagai m.isteri utama lautan ini menjadi satu pengajaran dan perbah4san yang menarik.

Tengah Berenang Di Pantai, Muncul Sekvmpulan Mahkluk Hitam

Sekelompok pengunjung yang sedang ber4nang di pantai, tiba-tiba muncul sekumpulan makhluk hitam yang tidak j3las sebenarnya apa berenang ke arah mereka.

Ternyata makhluk hitam itu adalah kumpvlan ikan yang tinggal di dasar laut. Sebelumnya pernah terjadi sekumpulan ikan dari dasar laut berenang sampai ke daerah pantai, oleh kerana melihat kawanan ini datang, semua orang berusaha lari naik ke daratan.

Dari atas corak hitam ini kelihatan seperti tumpahan minyak dari kapal tangki. Namun setelah dilihat dari dekat, ternyata itu adalah kawanan ikan bilis.

Ikan bilis merupakan sejenis ikan daripada keluarga Engraulidae dari kumpulan air masin bersaiz kecil yang diproses dengan merebus dan dikeringkan. Ikan bilis amat sinonim dengan bahan ramuan makanan yang paling enak untuk dibuat sambal nasi lemak, digoreng sebagai ramuan nasi lemak dan juga banyak makanan lain berasaskan ikan bilis.

Sebenarnya ikan bilis ini adalah jenis ikan dari genera Stolephorus dan Encrasicholina bunga air memang terdapat disekitar perairan laut di Malaysia. Ikan bilis ialah ienis ikan kecil atau dipanggil sebagai ikan hijau yang kecil dengan pantulan biru berikutan jalur melintang pada bahagian badannya. Panjang maksimum ikan bilis biasanya sekitar 23 cm dan akan bergerak secara berkumpulan didalam air laut.

Setelah berada di darat, baru pengunjung sedar bahawa laut penuh dengan ikan. Ini merupakan fenomena aneh yang terjadi dan sangat menarik perhatian ramai orang.

Seorang nelayan mengatakan kalau mereka belum pernah melihat ikan hampir memenuhi lautan seperti ini sepanjang hidup mereka.

Berbeza dengan pengunjung pantai, setelah mengetahui bahawa makhluk itu adalah ikan, bagi para nelayan hal terpenting yang harus segera dilakukan adalah menangkap ikan-ikan itu.

Ada yang beranggapan kalau tidak ada yang salah jika peristiwa ini membawa berkat bagi nelayan, tidak perlu memikirkan terlalu jauh. Namun ada pula yang berfikir jika sekarang ini banyak b.encana alam terjadi setelah binatang-binatang menunjukkan perilaku yang luar biasa.

{VIDEO} Orang ramai dikejutkan dengan kehadiran makhluk hitam yang menakutkan, bila didekati buat semua terkedu

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*